Powered By Blogger

Τρίτη 30 Αυγούστου 2016

Αιματολογικές εξετάσεις 10/9


Ο Κύριος Χαράλαμπος Πανάγου (Μπαμπας του Λουκά) - Μικροβιολόγος
προσφέρει δωρεάν αιματολογικές εξετάσεις σε όλα τα παιδιά του τμήματος
ΜΙΝΙ το Σάββατο 10/9 απο τις 08:00 πμ έως τις 09:15 πμ.

Πρέπει να φροντίσουμε τα παιδιά την προηγούμενη μέρα να φάνε ελαφρύ
γεύμα και την ημέρα της εξέτασης να προσέλθουν νηστικά στο ιατρείο.



Ευχαριστούμε τον Αγαπητό Κο Χάρη για την ευγενική προσφορά του !



Οι προληπτικές εξετάσεις σώζουν ζωές

Αφιερώνοντας μερικές ώρες -μιας ή το πολύ δύο ημερών κάθε χρόνο- 
για τις βασικές προληπτικές εξετάσεις, θα είστε σε θέση να 
αντιμετωπίσετε εγκαίρως οποιαδήποτε πάθηση και θα έχετε φυσικά 
λιγότερο άγχος για την κατάσταση της υγείας σας, αφού θα την 
παρακολουθείτε τακτικά.  


Όπως όλοι οι ενήλικοι, έτσι και τα παιδιά θα πρέπει να κάνουν 
περίπου μία φορά το χρόνο τις βασικές εξετάσεις που συνθέτουν 
ένα τσεκάπ. 
Βέβαια, ανάλογα με το φύλο και την ηλικία , αυτές οι εξετάσεις 
διαφοροποιούνται, όπως μπορεί και να αλλάζουν αν αντιμετωπίζετε 
συγκεκριμένα προβλήματα υγείας ή έχουν προδιαθεσικούς παράγοντες 
ή κληρονομικό ιστορικό για κάποιες νόσους (π.χ. καρδιαγγειακά 
νοσήματα, σακχαρώδη διαβήτη κ.ά.). 

Τι θα κερδίσετε 
Αν ακολουθήσετε τις οδηγίες των ειδικών και κάνετε προληπτικές 
εξετάσεις όσο συχνά χρειάζεται, έχετε διπλό κέρδος. 
Από τη μία πλευρά πρέπει να γνωρίζετε ότι ακόμα και οι πιο σοβαρές 
παθήσεις, αν διαγνωστούν έγκαιρα και στα πρώτα στάδια, μπορούν 
στις μέρες μας να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά. 
Από την άλλη πλευρά, με τη βοήθεια των συχνών εξετάσεων, μπορείτε 
να γνωρίζετε με ακρίβεια την κατάσταση της υγείας σας, αφού έτσι 
ξέρετε σε ποια επίπεδα κυμαίνονται οι δείκτες που την επηρεάζουν 
και μπορείτε να φροντίζετε να παραμένουν πάντα μέσα στα φυσιολογικά 
όρια. 

Δευτέρα 29 Αυγούστου 2016

Προπονητής τμήματος MINI αγοριών


Πραγματοποιήθηκε εχθές 28/8 η πρώτη προπόνηση και γνωριμία των παιδιών
με τον νέο προπονητή του τμήματος, τον Κο Μιχάλη Κεραμιδά.

Του ευχόμαστε ολόψυχα καλή επιτυχία στα νέα του καθήκοντα.

ΓΣ ΑΣΤΕΡΑΣ Αγίου Δημητρίου

Δευτέρα 22 Αυγούστου 2016

28/8 (Κυριακή) Αρχή προετοιμασίας και γνωριμία με τον νέο προπονητή


Η Διοίκηση του Γ.Σ ΑΣΤΕΡΑ Αγίου Δημητρίου καλεί τους Αθλητές 
του τμήματος Mini αγοριών στις 28/8 και ώρα 19:30 μμ στο ανοιχτό 
γήπεδο στη Θεομήτορος, όπου θα γίνει γνωριμία και προπόνηση με το 
Νέο προπονητή και θα ξεκινήσει η προετοιμασία της ομάδας για τη νέα 
αγωνιστική περίοδο  2016 / 2017.

Η παρουσία όλων είναι απαραίτητη !


ΓΣ ΑΣΤΕΡΑΣ Αγίου Δημητρίου

Πέμπτη 11 Αυγούστου 2016

Τώρα το καλοκαίρι τι θα κάνουμε χωρίς προπονήσεις;

 Στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού που οριοθετεί μια ομάδα στην αρχή της περιόδου, περιλαμβάνονται:
1. Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ (Προαγωνιστική) που αποτελεί την απαρχή για να οικοδομηθεί το προπονητικό έργο της ομάδας.
2. Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ κατά την οποία έχουμε ανάπτυξη της αθλητικής απόδοσης στο μέγιστο δυνατό επίπεδο αφού οι τρέχουσες αγωνιστικές υποχρεώσεις της ομάδας έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις.
3. Η ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ που έχει ως σκοπό τη διατήρηση των ιδιαίτερων φυσικών χαρακτηριστικών των αθλητών (αντοχή, δύναμη, ταχύτητα).
Με αυτή την τρίτη περίοδο νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να ασχοληθούμε εκτενέστερα γιατί αυτή την περίοδο οι ομάδες δεν λειτουργούν ουσιαστικά και οργανωμένα (όσο αφορά το αθλητικό τους τμήμα) και ως εκ τούτου οι παίκτες δεν έχουν συμβατικές υποχρεώσεις, με αποτέλεσμα είτε γιατί δεν «ξέρουν» είτε γιατί δεν «θέλουν» να ξεχνάνε ότι ΑΘΛΗΤΗΣ σημαίνει  π α ν τ ο ύ   και   π ά ν τ α ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ και ΔΟΥΛΕΙΑ.
Είναι πολύ μεγάλο λάθος την περίοδο αυτή να παροπλίζεται αθλητικά και να απέχει από κάθε αγωνιστική δραστηριότητα. Είναι τεκμηριωμένο ότι αν κάποιος που γυμνάζεται σταματήσει την άσκηση τότε παρατηρείται αισθητή μείωση της αερόβιας ικανότητάς του, τις πρώτες 2 εβδομάδες της ακινησίας, ενώ σε 4 εβδομάδες χάνεται το 50%   της ωφέλειας και σε 8 εβδομάδες η αερόβια ικανότητα (αντοχή) επανέρχεται στο αρχικό επίπεδο που βρισκόταν πριν από την άσκηση (κ. COOPER 1999).
Είναι εμφανές λοιπόν, τι συνέπειες μπορεί να έχει η παντελής αποχή από κάθε αθλητική ενασχόληση στην φυσική του κατάσταση και τη εν γένει αθλητική του υπόσταση.
Κατά συνέπεια ο πρώτος στόχος στην μεταβατική περίοδο είναι η ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ – ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ και η κατά το δυνατόν ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΚΤΩΝ (κυρίως της ΑΝΤΟΧΗΣ που αποτελεί το θεμέλιο για να χτίσουμε τις άλλες παραμέτρους της φυσικής κατάστασης).
Ένας άλλος στόχος αυτής της περιόδου είναι  και η ΨΥΧΙΚΗ και ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ  εκτόνωση του αθλητή γιατί η αγωνιστική περίοδος που έχει προηγηθεί με πολύ υψηλή προπονητική ένταση και την πίεση των αγώνων, έχει οδηγήσει με άθροιση των κοπώσεων, σε φαινόμενα φθοράς και κόπωσης. Προκαλείται έτσι μια επιβάρυνση ιδίως του νευρικού συστήματος.
Η μεταβατική περίοδος είναι μια θαυμάσια ευκαιρία για εκτόνωση και ξεκούραση. Αυτό επιτυγχάνεται κατά κύριο λόγο με την αφαίρεση των παραγόντων που δημιουργούν προπονητική και αγωνιστική ένταση. Γι’ αυτό οι οργανωμένες προπονήσεις και αγώνες την περίοδο αυτή πρέπει να αποφεύγονται ή καλύτερα να απαγορεύονται.
Ακόμα η περίοδος αυτή προσφέρεται για να βελτιώσει ο παίκτης τυχόν αδυναμίες, είτε σε τεχνικό είτε σε φυσικό επίπεδο. Είναι ευκαιρία λοιπόν ο αθλητής παρέα με την θέληση το πάθος και μια μπάλα και το πολύ με έναν φίλο του, να ασχοληθεί με ασκήσεις που θα βελτιώσουν την ΑΤΟΜΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ του.
Επίσης μπορεί να επισκεφτεί ένα οργανωμένο Γυμναστήριο προκειμένου να δουλέψει με στοχευμένα προγράμματα σε τομείς που αφορούν την Δύναμη, την Ταχυδύναμη, την Αντοχή και Ευλυγισία.
Τέλος καλό θα είναι κατά την περίοδο αυτή κάθε αθλητής με δεδομένη την έντονη αθλητική δραστηριότητα της χρονιάς που πέρασε, που είχε ως φυσικό επακόλουθο την καταπόνηση του μυιοσκελετικού του συστήματος, να φροντίσει για την αποκατάσταση του όποιου μυικού τραυματισμού.
Συμπερασματικά η διαπίστωση είναι πως χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και φροντίδα κατά την περίοδο αυτή, έτσι ώστε ο αθλητής και να ΞΕΚΟΥΡΑΖΕΤΑΙ πολύ καλά (σωματικά και ψυχικά) αλλά και να διατηρήσει την ΦΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ σε ικανοποιητικό επίπεδο. Εάν κατορθώσει με πειθαρχημένη δουλειά και σωστή (χωρίς υπερβολές) εξωαγωνιστική ζωή να επιτύχει και τους δυο αυτούς στόχους τότε αυτό θα τον βοηθήσει σημαντικά να «βγάλει» την σκληρή δουλειά της ΠΡΟΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ περιόδου χωρίς προβλήματα και τραυματισμούς.
Και βεβαίως αν ο παίκτης πραγματοποιήσει μια σωστή και επιτυχημένη προετοιμασία έχει σε σημαντικό βαθμό δημιουργήσει τις προυποθέσεις για καλή και σταθερή απόδοση στην αγωνιστική περίοδο. Έτσι λοιπόν για τους αθλητές που σέβονται και αγαπούν αυτό που κάνουν, που έχουν διάθεση, φιλοδοξίες και κίνητρο η ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ περίοδος αποτελεί μια μ ο ν α δ ι κ ή  ε υ κ α ι ρ ί α για να εμφανίζονται χρόνο με το χρόνο ολοένα και ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ.
Ωστόσο αρκετές φορές οι από έλλειψη αυτοπειθαρχίας, σοβαρότητας και ενδεχομένως μη επαρκούς ενημέρωσης, την περίοδο αυτή χαλαρώνουν (ίσως «ξεσαλώνουν» είναι η πιο σωστή λέξη) παραμελούν εντελώς την προπόνηση που πρέπει νάναι ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ και δεν προσέχουν καθόλου την διαβίωση τους (διατροφή, ύπνος κ. ά.).  Έτσι όμως το πιθανότερο είναι ότι μπροστά στις δυσκολίες της προαγωνιστικής και της αγωνιστικής περιόδου,   θ α    ψ ά χ ν ο υ ν    γ ι α    δ ι κ α ι ο λ  ο γ ί ε ς…
Ο χειρότερος εχθρός για την πρόοδο του αθλητή είναι η ΟΚΝΗΡΙΑ (κοινώς τεμπελιά….) και η αλαζονία να νομίζει ότι όλα τα μπορεί και τα ξέρει, επομένως, δεν χρειάζεται να προσπαθεί πολύ και συνέχεια.
Ωστόσο θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι και οι ιδιαίτερα οι νεαροί αθλητές ότι δεν αρκεί το αεράκι για ναρθεί η επιτυχία και η καταξίωση, χρειάζεται και οι ίδιοι να ανοίξουν τα πανιά τους….Γι΄ αυτό λοιπόν και μετά τις παραπάνω επισημάνσεις ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ κάποιους κανόνες – οδηγίες αλλά και προγράμματα προπονήσεων που καλό είναι να εφαρμόζονται κατά την ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ.
* Να γυμνάζεστε τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα. Παίξτε Βόλλευ, Τένις, κάντε Κολύμπι (αγωνιστικό στυλ) αλλά αποφεύγετε κατά το δυνατόν την ηλιοθεραπεία, γιατί ο ήλιος «σκοτώνει» την ελαστικότητα των μυών.
Κατάλληλο για την εποχή θα είναι ένα ήπιο και σταθερό ρυθμό τρέξιμο για 30’ συνολικά (1 χ 30’ ή 2 χ 15’ ή 3 χ 10’  ή 5 χ 6’). Προτιμότερο να γίνεται σε υπαίθριο χώρο με  καθαρό περιβάλλον.
Επί πλέον ενδιάμεσα και μετά το τρέξιμο κάνετε ασκήσεις γυμναστικής (κυρίως διατάσεις) και πολλούς κοιλιακούς και ραχιαίους.  Αν αποφασίσετε να δουλέψετε περισσότερο, προσθέστε ασκήσεις συντονισμού (ρυθμοί και ανοίγματα), ασκήσεις με σχοινάκι και τάσεις κάμψεις των αγκώνων (puch – up). Αποφύγετε την περίοδο αυτή το Μπασκετ και για να αποτοξινωθείτε από αυτό, αλλά και γιατί λόγω καιρικών συνθηκών αφ’ ενός και  αφετέρου γιατί λείπει ο ρυθμός των προπονήσεων, κινδυνεύετε με σοβαρό τραυματισμό, ο οποίος ενδεχόμενα θα σας αφήσει «πίσω» την περίοδο της προετοιμασίας.
* Μην ξεχνάτε ότι η περίοδος αυτή προσφέρεται για να βελτιώσετε τυχόν αδυναμίες σας, είτε σε τεχνικό επίπεδο, είτε σε θέματα φυσικής κατάστασης. Για το σκοπό αυτό προσθέστε στον προγραμματισμό των προπονήσεων σας ΕΙΔΙΚΑ στοχευμένα προγράμματα.  Μην περιμένετε  πρόοδο χωρίς «ειδικές» προπονήσεις.
* Να διασκεδάζετε χωρίς υπερβολές και καταχρήσεις σε πιοτό και ξενύχτια. Σε κάθε περίπτωση προσπαθείτε να διατηρήσετε την σοβαρότητα και την αξιοπρέπειά σας γιατί κρίνεστε είτε θετικά είτε αρνητικά και εσείς ως άτομα αλλά και η ομάδα που ανήκετε.
* Να έχετε πάντοτε υπόψη ότι δεν πρέπει στην διάρκεια των διακοπών σας να αυξήσετε αν είστε σε ιδανική κατάσταση (αλλά ούτε και να μειώσετε) το σωματικό σας βάρος περισσότερο από δυο  (Αρ. 2) κιλά. Γι’ αυτό παρακολουθείτε συστηματικά το βάρος σας και προσέχετε σχεδόν καθημερινά την διατροφή σας.
Κλείνοντας παραθέτουμε ενδεικτικά δύο προγράμματα προπόνησης (προπονητικές μονάδες) που μπορούν και πρέπει να γίνονται μεταξύ των άλλων κατά την ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ περίοδο. Αφορούν καταξιωμένους παίκτες, αλλά και νεαρούς (16 – 17 χρονών και άνω) που έχουν το ταλέντο,  την φιλοδοξία και το κίνητρο να προχωρήσουν μπροστά.
ΠΡΩΤΟ   ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
* 20’ Αερόβιο τρέξιμο (ήπιο  τέμπο  με μικρή προοδευτική αύξηση στο ρυθμό
* 10’ ασκήσεις γυμναστικής (έμφαση στις διατάσεις)
* 10’ επαναλήψεις χ 20 μ. ΡΥΘΜΙΚΑ τρεξίματα (π. χ. skipping Heebing, πλάγιο τρέξιμο, πίσω τρέξιμο κ. ά.). Ενδιάμεσο διάλειμμα 60’’ (επιστροφή με χαλαρό τζόκινγκ και διατάσεις).
* 10 επαν.  τρέξιμο με εναλλαγές στο ρυθμό: 50 μ. Ανοιγμα   (περίπου στο 80% Μ. Ε.) + 50 μ. έντονο τζόκινγκ και 50 μ. γρήγορο βάδην (μπορεί να γίνονται αναπνευστικές ασκήσεις χαλάρωσης σε συνδυασμό με το βάδισμα).
* 10’ ασκήσεις διατατικές από την εδραία θέση σε συνδυασμό με ασκήσεις κοιλιακών (ορθούς και πλάγιους) και ραχιαίων (ετεροπλευρές άρσεις χεριού – ποδιού).
ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το πρόγραμμα αυτό πρέπει να γίνεται σε οργανωμένο ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ. Ξεκινάτε ΠΑΝΤΑ με 10’ – 15’ προθέρμανση και κλείνετε πάντα με 10’αποθεραπεία. Στο  κύριο μέρος του προγράμματος γίνονται ασκήσεις ΔΥΝΑΜΗΣ των ποδιών (ΤΕΤΡΑΚΕΦΑΛΟΣ, ΜΗΡΙΑΙΟΙ, ΠΡΟΣΑΓΩΓΟΙ, ΓΑΣΤΡΟΚΝΗΜΙΟΣ). Εκτελούν 4 – 6 set από 6 – 8 επαν. του 70 – 80% της Μ.Δ.Ε.  – 1 μεγίστη δυνατή επανάληψη. Ενδιάμεσα προστίθενται κοιλιακοί (σε κάθε set από 30 επαν.), ραχιαίοι (15 επαν/set) αλλά και puch – up (10 επαν/set).
Στα παραπάνω προγράμματα που δεν πρέπει να εφαρμόζονται δυο συνεχόμενες μέρες (π. χ. όχι Δευτέρα και Τρίτη) μπορούν να προστεθούν σε ενδιάμεσες μέρες 2-3 ακόμη προγράμματα ήτοι:
* Μια προπονητική μονάδα με ΠΑΙΧΝΙΔΙ για 60’ – 80’. Ιδανικά παιχνίδια γι’ αυτήν την εποχή είναι το Τένις, καθώς και το Beach  Βόλλευ αλλά προσοχή το παιχνίδι τις ώρες που σουρουπώνει και ακόμη καλύτερα με το φως των προβολέων. Επίσης προηγείται πάντοτε μια πεντάλεπτη τουλάχιστον προθέρμανση.
* Μια με δυο προπονητικές μονάδες αφιερώνονται σε προγράμματα Αγωνιστικής ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ για περίπου 40’ – 60’. Με μια σωστή οργάνωση, ένα πρόγραμμα αγωνιστικής κολύμβησης μπορεί και πρέπει να γίνεται είτε πρωί (από 7 – 10 π. μ.) είτε αργά το απόγευμα (από 6 – 8 μ. μ.).
Πολύ συνοπτικά ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα (μικρόκυκλος) για την μεταβατική περίοδο μπορεί να διαμορφωθεί ως εξής:
ΔΕΥΤΕΡΑ: Εφαρμογή του  πρώτου προγράμματος
ΤΡΙΤΗ: Αγωνιστική Κολύμβηση
ΤΕΤΑΡΤΗ: Παιχνίδι
ΠΕΜΠΤΗ: Αγωνιστική Κολύμβηση
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: Πρόγραμμα στο Γυμναστήριο
ΣΑΒΒΑΤΟ και ΚΥΡΙΑΚΗ: Ελεύθερη δραστηριότητα (με μπάνιο αναψυχής, πεζοπορίες) και ξεκούραση.
Όταν υπάρχει θέληση υπάρχει και τρόπος

Γράφει ο Διονύσης Διατσίγκος

Σάββατο 6 Αυγούστου 2016

Ολυμπιακοί Αγώνες Ρίο - Βραζιλία 2016


Η Μεγάλη γιορτή του αθλητισμού άρχισε !




Οι Ολυμπιακοί κύκλοι για πρώτη φορά δεν είχαν τα γνωστά χρώματα, αλλά ήταν πράσινοι, στέλνοντας με τον πλέον εμφατικό τρόπο το μήνυμα ότι ο πλανήτης Γη χρειάζεται προστασία, την οποία μόνο οι άνθρωποι, όλοι ενωμένοι, μπορούν να προσφέρουν.

Τρίτη 26 Ιουλίου 2016

Μήνυμα του πρώην προπονητή μας Κώστα Αντωνόπουλου


Ευχαριστω τον σύλλογο κ τους ανθρωπους του ΓΣ ΑΣΤΕΡΑ Αγ.Δημητριου Μπασκετ για τα δυο πολυ ωραια χρονια συνεργασίας μας,τον Πρόεδρο κ την διοικηση του συλλόγου,τους συναδέλφους coach Kwnstadinos Apostolakis , Mike Evaggelitsis κ' Μάριος Λούκος για την άψογη συνεργασία μας κ τους ευχομαι μονο επιτυχιες...αλλα κυριως την Κα Μαριαννα Μικεδακη- Τογανιδη για την στήριξη κ την εμπιστοσυνη της σε μενα με τα παιδια.

Ευχομαι καθε επιτυχια στο σύλλογο.Θελω να ευχηθω στα δυο τμηματα 
μου (05'-04') σε ολα τα παιδια...καλη πρόοδο να εχετε στη ζωη σας...να 
εξακολουθείτε να αγαπάτε κ να παίζετε μπασκετ,να συνεχίσετε να 
δουλεύετε το ίδιο συγκεντρωμένα και δυνατά !! 

Σας ευχομαι απο καρδιάς κάθε επιτυχία σε ομαδικό αλλα κ ατομικό επίπεδο !!
Για οτιδήποτε κ' 'οποτε με χρειαστείτε θα είμαι δίπλα σας...
ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΣ ΓΙΑ ΕΣΑΣ...!!
Σας ευχαριστω ολους για τις όμορφες αλλα κ' τις δύσκολες στιγμές που περάσαμε μαζι.!!Τελος θα ηθελα να ευχαριστήσω τους εφόρους των τμημάτων Κο Hlias Maniaths, Κο Constantino Eduardo Sanchez κ' τον Κο Γιωργο Ξανθοπουλο για την πολύτιμη βοήθεια τους αλλα & ολους τους γονεις για την υπομονη τους και την συνεισφορά τους σε αυτο το εργο των παιδιών τους ! 

Ευχομαι να ανταμώσουμε ξανα στο μελλον!

Κώστας Αντωνόπουλος






Κυριακή 24 Ιουλίου 2016

Η οργάνωση της ομάδας απο ενα νέο προπονητή

Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο μπαλα μπασκετ ηλιος

Οι νέοι προπονητές τείνουν να έχουν μερικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα από κοινού με τους προπονητές που είναι πιο πολλά χρόνια στο άθλημα αλλά αγωνίζονται για να βρουν τρόπους να κερδίσουν το άγχος και την αβεβαιότητα.

Οι νέοι προπονητές συνηθίζουν να συγχύζονται με οτιδήποτε κινείται μπροστά τους.Το μυαλό τους αγωνίζεται να προλάβει και να μάθει την οργάνωση,την πρακτική την επικοινωνία με τους γονείς καθώς και την οικοδόμηση ενός ουσιαστικού προγράμματος που θα φέρει αποτελέσματα.Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα που πρέπει να σκεφτούν τα οποία ταυτόχρονα είναι και συναρπαστικά.

Για τους προπονητές που είναι επιπόλαιοι είναι ένα διαφορετικό είδος άγχους αλλά εξίσου κουραστικό.Το μυαλό τους βομβαρδίζεται συνεχώς με ερωτήσεις που σχετίζονται με τον παράγοντα της ήττας και το τι την προκαλεί.Ψάχνουν απεγνωσμένα μια νίκη και συνήθως στρέφουν την προσοχή τους σε μαγικές συνταγές που θα φέρει το πλοίο ξανά στο σωστό δρόμο.Αποτυγχάνουν να δουν φως στην άκρη του τούνελ και αρχίζουν να πανικοβάλλονται.

Δεν υπάρχει κανένα μαγικό κόλπο ούτε τρόπος εξωγήινος που οδηγεί μια ομάδα στη νίκη.Για τους νέους προπονητές υπάρχουν κανόνες και βασικές αρχές που οδηγούν στην επιτυχία.Τίποτε λιγότερο και τίποτε περισσότερο.


Η ταυτότητα της ομάδας.

Η ομάδα που θα αναλάβει ένας προπονητής θα πρέπει να αποκτήσει ταυτότητα.Θα πρέπει δηλαδή ο προπονητής να αποφασίσει σύμφωνα βέβαια και με τις δυνατότητες των αθλητών του τι στυλ παιχνιδιού θα ακολουθήσει(ερασιτεχνικές κατηγορίες).Σε επαγγελματικό επίπεδο ο προπονητής επιλέγει τους παίκτες που θα πλαισιώσουν την ομάδα του και με τη βοήθεια της διοίκησης αποφασίζουν από κοινού για τους στόχους.

Στην συνέχεια αρχίζει η δουλειά για μια ομάδα και το χτίσιμο.Η προπονητική φιλοσοφία δεν αλλάζει από μέρα σε μέρα ούτε επηρεάζεται από τον περίγυρο.Το χτίσιμο μιας ομάδας παίρνει αρκετό χρόνο και χρειάζεται υπομονή και επιμονή.


Ο ρόλος του μέντορα

Το χτίσιμο μιας ομάδας δεν μπορεί να το κάνει μόνος του ένας προπονητής.Τουλάχιστον όχι χωρίς νοητική βοήθεια.Όλοι οι μεγάλοι προπονητές κατά το παρελθόν αλλά ακόμα και τώρα για να το πω πιο κομψά δανείζονται ο ένας από τον άλλο.Το πιο σύνηθες λάθος που κάνουν πολλοί νέοι προπονητές είναι ότι όταν γίνουν πρώτοι προπονητές νομίζουν ότι δεν έχουν ανάγκη κανέναν και ότι τα ξέρουν όλα.Ο κάθε προπονητής πρέπει να συμβουλεύεται κάποιον συνάδελφο του με τον οποίο έχει καλές σχέσεις και να μοιραστεί τις ιδέες του.Αν δεν υπάρχει κανένας να συμβουλευτεί τότε πρέπει να αρχίσει μια δικτύωση και οικοδόμηση των σχέσεων με άγνωστους ανθρώπους.Μια από τις καλύτερες φιλοφρονήσεις για έναν προπονητή είναι η προσέγγιση με σεβασμό ζητώντας συμβουλές.Οι περισσότεροι κολακεύονται και είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τις γνώσεις τους.

Όλοι οι μεγάλοι προπονητές είχαν μέντορες και στα δύσκολα τους στήριζαν.Δεν μπορούν να λυθούν όλα τα προβλήματα μιας ομάδας μονομιάς.Αντίθετα κάθε φορά μαθαίνουμε από τα λάθη του παρελθόντος και τα έχουμε σαν οδηγό.


Οργάνωση

Η οργάνωση για μερικούς ανθρώπους είναι απολύτως φυσιολογική ενώ για άλλους ανθρώπους χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια και κόπος.Οι προπονήσεις απαιτούν να υπάρχει δομή και οι παίκτες πρέπει να ακολουθούν τους κανόνες.Οι προπονητές που δεν είναι οργανωτικοί χάνουν αργά η γρήγορα το σεβασμό των παικτών τους.Κάθε προπόνηση πρέπει πάντα να έχει νόημα και σκοπό και οι παίκτες να είναι γνώστες αυτού.


Εκμάθηση από πρώην παίκτες

Πρώην παίκτες που αγωνίστηκαν σε ομάδες μπορούν να δώσουν στον προπονητή πολλές και πολύτιμες συμβουλές.Συμβουλές που μπορούν να αφορούν το κίνητρο,τις προσωπικές σχέσεις και γενικά τι θα μπορούσε ο προπονητής να κάνει καλύτερα.

Είναι μερικές φορές εκπληκτικό το τι μπορεί να μάθει κανείς από ένα πρώην παίκτη και πόσο πολύ μπορεί να βοηθηθεί στην εκτέλεση των πλάνων του.Τα πιο σημαντικά θέματα όμως θα είναι τα θέματα της επικοινωνίας με τους παίκτες.


Στόχοι

Όλοι γνωρίζουν το ποιοι και πόσο σημαντικοί είναι οι στόχοι για μια ομάδα.Το ερώτημα είναι κατά πόσο είναι ένα σοβαρό μέρος του προγράμματος το οποίο έχει καταρτιστεί.Ο προπονητής μπορεί να θέτει στόχους εποχιακούς,ανά παιχνίδι,ανά τρίμηνο,ανά εξάμηνο η να θέτει στόχους για κάθε παίκτη ξεχωριστά.Για όλα αυτά τα πράγματα χρειάζεται χρόνος.Ο καθορισμός των στόχων απαιτεί πολύ προσοχή από την πλευρά του προπονητή δεδομένου ότι όλα στηρίζονται επάνω του.Αν δεν τον πάρει αυτόν τον ρόλο στα σοβαρά ο προπονητής το πρόγραμμα του θα πάει όπου φυσάει ο άνεμος.Πρέπει να πάρει τον έλεγχο και να το υπενθυμίζει καθημερινά.


Όραμα και φιλοσοφία για την επιτυχία

Οι επιτυχημένοι προπονητές μπάσκετ έχουν πάντα μια ξεκάθαρη φιλοσοφία για το πώς θα κερδίσουν.Το κλειδί είναι το όραμα να δέσει με την φιλοσοφία όπως το βούτυρο με το ψωμί.


Εστίαση στις βασικές αρχές

Μια ομάδα η οποία έχει την πιο αποτελεσματική επίθεση στον κόσμο αλλά ακόμα δεν έχει μάθει να σουτάρει και να ντριμπλάρει καλά θα κάνει πάντα τη μισή δουλειά.Από την άλλη πλευρά παρουσιάζεται σε πολλές ομάδες το εξής.Χρησιμοποιούν πολύ απλά plays και οι παίκτες τους τα εκτελούν άψογα επειδή ακριβώς είναι πολύ απλά.Αυτό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα για τους καινούργιους προπονητές.Για κάποιο λόγο νομίζουν ότι ταPlays είναι πιο σημαντικά από τις τεχνικές δεξιότητες.Αν ο προπονητής δουλεύει μαζί με τους παίκτες του πάνω στις βασικές αρχές όλα τα υπόλοιπα θα κουμπώσουν μόνα τους και στην ώρα τους.



Πηγή: http://anemos-news.blogspot.gr http://fonhnews.blogspot.gr/2016/03/blog-post_13.html#ixzz44COKj3ag

Προπονητής – Παιδί - αθλητής”: Μία “ευαίσθητη” σχέση !

Πολλά έχουν γραφτεί κατά καιρούς για το ρόλο των προπονητών στη ζωή και στην ανάπτυξη των παιδιών. Ειδικά στις μέρες μας, που ο χρόνος των γονέων είναι περιορισμένος, πολλές φορές ο προπονητής γίνεται ο «σημαντικός άλλος» στη ζωή του παιδιού. Ο ρόλος του γίνεται πολυδιάστατος και η δουλειά του πολλές φορές απαιτεί μια ευρύτερη παιδεία. Ο προπονητής κατά καιρούς μπορεί να αναλάβει διάφορους ρόλους όπως του δασκάλου, του μέντορα, του ψυχολόγου, του συμβούλου και σαφώς αποτελεί ένα πρότυπο και ένα παράδειγμα προς μίμηση για τα παιδιά. Η σχέση λοιπόν και η σωστή επικοινωνία προπονητή-αθλητή κρίνεται αναγκαία, προκειμένου το παιδί να λάβει τα μέγιστα οφέλη από την αθλητική εμπειρία, αλλά και ο προπονητής να μπορέσει να αποδώσει τα μέγιστα στη δουλειά του. Ας μην ξεχνάμε ότι ακόμα και την αγάπη προς τoν αθλητισμό, ο προπονητής είναι αυτός που μπορεί να την εμπνεύσει στα παιδιά. 
Πως όμως δομείται αυτή η σχέση προπονητή-αθλητή;
Τα παιδιά όταν εισέρχονται στον αθλητισμό θέλουν να μάθουν και να διασκεδάσουν.
Για να τα καταφέρουν αυτά όμως  είναι σημαντικό να νιώσουν εμπιστοσύνη και ασφάλειαΑς μην ξεχνάμε ότι ο χώρος των προπονήσεων μπορεί να είναι και η πρώτη έξοδος των παιδιών μακριά από τη σπιτική τους φωλιά και μακριά από την προστασία των γονέων. Ακόμα, οι αγώνες μπορεί να είναι η πρώτη αρένα όπου τα παιδιά αποκτούν ρόλο, ξεδιπλώνουν γνώσεις και ταλέντα, ενώ οι υπόλοιποι είναι θεατές.
Επίσης, τα παιδιά πολλές φορές διεκδικούν την προσοχή του προπονητήΤους αρέσει, όταν ο προπονητής ασχολείται μαζί τους -ακόμα κι όταν τα διορθώνει!- γιατί με αυτό τον τρόπο νιώθουν σημαντικά στα μάτια του. Η προσοχή που μπορεί να δείξει ένας προπονητής μπορεί να είναι αρνητική και να εκφράζονται με  απειλές, χυδαιολογία, αποδοκιμασία, σκληρές τιμωρίες, επικέντρωση στις αθλητικές αδυναμίες του παιδιού. Μπορεί όμως να είναι και θετική να εκφράζεται για παράδειγμα με ένα  σχόλιο, ένα χαμόγελο, με οπτική επαφή, με ενθάρρυνση, με αποδοχή και επιβράβευση της καλής προσπάθειας. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να διοχετεύουμε την ενεργητικότητά μας στη θετική προσοχή! Με τον τρόπο αυτό θα βοηθήσουμε τα παιδιά να ξεδιπλώσουν τα ταλέντα τους, να παίζουν δίκαια και να αγαπήσουν τον αθλητισμό.
Επίσης, τα παιδιά χρειάζονται καθοδήγησηΌχι όμως με την έννοια της συνεχούς επισήμανσης των λαθών τους! Αντίθετα, τα παιδιά χρειάζονται να τους δείχνουμε τρόπους βελτίωσης και να συναποφασίζουμε μαζί και δημοκρατικά ως ομάδα, για οποιαδήποτε θέματα προκύπτουν. Με άλλα λόγια, η καθοδήγηση προϋποθέτει στοργή και σεβασμό προς το παιδί. 
Η στοργή, λοιπόν, είναι μεγάλη ανάγκη του παιδιού αλλά και αναφαίρετο δικαίωμά του! Τα παιδιά χρειάζονται τη φροντίδα, τη ζεστασιά και την αίσθηση ότι ο προπονητής νοιάζεται για αυτά ειλικρινά σε όλες τις συνθήκες.
Ίσως η βάση της μετέπειτα στέρεης σχέσης προπονητή- παιδιού είναι η ακρόασηΕίναι εγγενής η ανάγκη του ανθρώπου να θέλει να τον ακούνε και να τον αναγνωρίζουν. Και ακρόαση δεν είναι μόνο η λήψη των λέξεων που κάποιος λέει, αλλά η αφούγκραση των συναισθημάτων που βρίσκονται πίσω από τις λέξεις. Όταν τα παιδιά νιώθουν ότι τα συναισθήματά τους αναγνωρίζονται και εκτιμώνται, τότε είναι περισσότερο πιθανό να ακούνε κι αυτά τους προπονητές τους και να πειθαρχούν με τη θέλησή τους, στους κανόνες της ομάδας.
Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι και η σχέση γονέων-προπονητή θεωρείται εξίσου σημαντική, προκειμένου να μπορέσει να δομήσει ο προπονητής μια σχέση εμπιστοσύνης με το παιδί. Όταν οι γονείς έχουν καλή σχέση με τον προπονητή, τον εμπιστεύονται ως άνθρωπο και ως επαγγελματία, τότε αυτό διευκολύνει τη σχέση του με το παιδί, καθώς στα μάτια του παιδιού, γονείς και προπονητής είναι σύμμαχοι. Σε διαφορετική περίπτωση, το παιδί μπερδεύεται και καλείται να πάρει θέση προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση, γεγονός που αποδυναμώνει και φθείρει τη σχέση με τον προπονητή. 

Πηγή sportsacademies.opap.gr